“A lényeg, hölgyeim és uraim, hogy a mohóság, jobb szó híján, jó dolog.”
Gordon Gekko
Gazdánk a
totalcar.hu
h i r d e t é s
Státusz: játékban

2006.11.16. 08:37 Orosz Péter

A tömeg ellen: Renault Forma-1 kulcstartó

Címkék: forma-1

Köd volt odakint és korareggel. A Karottával ácsorogtunk kialvatlanul Fernando Alonso frissen világbajnok versenyautója előtt. Talán ha térdig ért, szénszálpanelei áramlástani egyenletek háromdimenziós ábrázolásai.

Tudod hány kiló? – kérdezte.
Fogalmam nincs – mondtam.
Hatszáz. Pilótával. És kilencszáz lóerővel – felelte.

Orosz Péter fejére 27 db Renault Forma-1 kulcstartó zúdul. Fotó: Fenyő Balázs

Hatszáz kiló! Az még akkor is habcukorkönnyű, ha tizedannyi lóerőnek kell mozgatnia.

A tömeg mindennek az ellensége. Nagyobb, nehezebb motort mindenki tud eszkábálni. De grammokat reszelni lehetetlen felületekről és magnézium magnót gyártatni, azt már kevesebben.

A tömeg felesleges. És egyáltalán nem csak a versenyautóknál. Minél kevesebb vasat, alumíniumot és gumit szállítunk magunkkal, amikor autóba ülve legyőzzük a teret, annál kisebb nyomot hagyunk a Földön. Annál kevesebb erőforrást élünk fel haszontalanul.

Úgyhogy aki megnyeri ezt az ajándékot, huszonhét darab Renault Forma-1 kulcstartót, az nagy felelősséget vesz a nyakába. Hasonlóan a repülőgépek menekülési útvonalaiba eső üléseken ülők felelősségét kiemelő légikísérőkhöz, még időben szólok.

Huszonhét kulcstartó van a csomagban, egyet tegyen el.

A maradék huszonhatot olyan ismerőseinek kell adnia, akiket meggyőzött, hogy a következő autójuk hatékonyabb legyen. Kevesebb tömeget mozgasson. Ne legyen a szükségesnél nagyobb.

Készen áll?

A Renault ajándéka.

A kérdés

Írja le azt az érvet, amivel rávenné egy ismerősét, hogy hatékonyabb autóba üljön át! Jó válasz nincs, a beérkezett érveket folyamatosan olvashatják.

A nyertes válasz

fiktív lajos:

Fiat500-ban mindenki szexi.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://hiena.blog.hu/api/trackback/id/tr4117870

omm 2006.11.16. 08:51:01

Te, figyelj...hmm..akkor, végülis....khm...te...vegyél már Cliiót...nem?...Log...Log...Logan?...kicsi...na neee izéjjé mááá...akkor mégis Clio...az új, tudod..na...dehogy kicsi...nézd meg, C Mercedes, 96-os...na...hülye...látod nem? Ugyanakkora...és mégis kicsi...na ugye

a francba

megintén 2006.11.16. 08:56:28

Hát emlékeztetném rá, milyen volt egy 60 lóerős kisautóval telepakolva, és egy utánfutóval még rásegítve, megmászni a hegyeket a horvát tengerpart felé. Végig leállósávban az autópályán, óránként pihenő a kocsinak, és rendkívül kínos dudaszóval kísérve a többi kedves autóstársnak köszönve.

scheerti 2006.11.16. 09:40:41

Értelmes embereknek könnyű megmagyarázni,hogy miért érdemes hatékonyabb autót venni, a kisebb súly kevesebb fogyasztással jár,és könyebb irányíthatósággal. Amint Karotta a multkor -nagyon helyesen- leírta a könnyű autót élvezetesebb vezetni kevesebb lóerő kell egy ugyanakkora gyorsításhoz mint a nehezebb társának,így valószínüleg a károsanyag kibocsátása is csökken amit konkrétan mindenki leszar. Ha élne Colin Chapman,bizonyára könnyebben el tudná magyarázni,hogy hogyan kell a súlycsökkentéssel a hatékonyságot fokozni,de mivel én nem vagyok a Lotus lánglelkű tervezője,csak azt tudom elmondani,hogy a Lotusok,Caterham SuperSeven-ek és a könnyű sportkocsik élvezetre ugyanbazt tudják nyújtani mint a 6-700 lóerős társaik.



PS: Tudom,hogy a hiéna nem korrumpálható ,de a 27 db kulcstartót az elárvult Karotta Közlönyös srácok javára ajánlanám fel ha megnyerném,mert bizony nekik dicséret jár,hogy még mindig kitartanak Karotta mellett, fél év hallgatás után is...

vela 2006.11.16. 10:20:29

Érv:

Ülj át mert hatékonyabb.

balázs 2006.11.16. 13:12:08

-Nem kívánja lecserélni ezt az autót? Elég réginek látszik,gondolom sokat is fogyaszt.
-ja. Mit tud ajánlani?
-Itt van ez a kiváló Suzuki Swift,vadonatúj, 1300 köbcentis, gyors,megbízható hazai darab.
-Viccelsz velem kisgyerek? Ilyennel járjak? A kutyám nyakörve többe kerül mint ez. Ezzel égjek?
-Akkor itt van ez a Grande Punto, jó vétel, az olaszok egyik legjobb új autója.
- Aztán hova teszem a kutyát he? És a csajom elött se éghetek egy ilyen pöcsköszörűvel.Túl pici. Mutassá'rendes autót te gyerek!
- Itt van ez a Ford Focus, jó választás,tágas,családias de egyben sportos is.
-Úgy nézek ki mint aki sportol he? Olyat mutassá amibe elférünk a Macával he.
-Akkor talán itt lenne még ez ...
-Na jólvan kisgyerek ne fárasszá' le, jó nekem még ez a Merci 2000-es évjárat, a leggyengébb CDI,de lekaptuk róla a típusjelzést hadd higgye minden hülye,hogy megjött a DON. Le is lett fóliázva picit. Lehet,hogy a az ajtóhézagok nem stimmelnek mindenhol,de ez már csak így van ha az ember 3 roncsból hegeszti össze a kocsiját. A felnik csak külön érnek egy gurigát a boltban,Bécsben lopták nekem két zacskó fűért a sógorék. Hogy sportkipufogó? Álmodjá' öcsém,lyukas a dob bazze'. Bőrülés is van benne kisfiam,német bontóból hozuk be,igaz,hogy 3 különböző színű,de a sötétítéstől ugyse látja a sok paraszt. Egyedi rendszám az kell rá,mer nehogymá ne legyen GIXER-01 es rendszámom,mikor az öcsémnek SKULO-01 van?Mivel több ő nálam he? Talán csak annyival,hogy az ő BMW-je csak két darabból lett összehegesztve....

Még én adnék kulcstartót ha egy ilyen embert sikerülne a hatékonyságra rábeszélni

Farkas Árpád · http://www.frt.freeblog.hu 2006.11.16. 13:32:47

Véleményem szerint két megközelítésből lehetne győzködni az ismerősöket. AZ egyik a fogyasztás, lévén árérzékeny nemzet vagyunk. A könyebb autó kevesebb energia által hajtatik, tehát a kútnál kevesebbet kell fizetni. A másik érvem a gyorsulás. Minnél könyebb az autó, annál hamarabb gyorsul.. Egyszerű fizikai érvek ezek, de talán hatásosak lennének.

Magyar Zoltán 2006.11.16. 14:01:58

Figyelj, próbáld ki, kevesebb köbcenti , több ló meg nyomaték, meg különben is kevesebbet fogyaszt, tehát még olcsóbb is, meg aztán ott van a környezet, meg zöld, meg EURO-sokas motor. Jaja lehet, hogy kisebb, de hát Istenem ennyi pozitívum mellett belefér, nem?Hát mégsem egy LADA nem? Na látod...
Ha meg nem tetszik, akkor húzzunk csapatni a hóba, nekem is LADÁm van...
:)

Magyar Zoltán 2006.11.16. 14:07:01

Naaa, figyelj már, szal, csak gondolj bele: kevesebb köbcenti, több ló, meg nyomaték, meg minden, ráadásul kevesebbet fogyaszt, még olcsó is mint állat! Tele van technikával, már mindent magától csinál, kiküszöböli a hülyeségedet, totál megbízható! Kicsit kisebb? Ja kérem ennyiért ez van...
meg aztán benne vagyunk a Zunióban, és akkor még ott a környezetvédelem, ez meg totál környezetkímélő, meg idegkímélő, meg pénztárcakímélő, meg különben is! Na erre lépjél valamit ha tudsz! Igazam van vagy nagyon?

paradicsomsal 2006.11.16. 14:53:12

Hát ha nagyon nem memme a meggyőzése az illetőnek, áthajtanék rajta egy bálna Mercivel utána meg a Kadettemmel, hogy döntse már el melyik a jobb.:) Aktív ráhatás.:)

Enzo 2006.11.16. 16:33:15

Egyszerű.Vegyünk egy átlag embert.Aki befizetne valamennyi öszzeget,a fennmaradott pénzt meg részletezné.az autó 2.5 millió alatt van.De vajon mit vegyen?Lehet kapni 7-es BMW-t.A régebbit de az is nagyon zsivány.De dízel.725 TDS,nagyon jó motorral és rendesen nagy kasztnival.Egy kis matek: 7es kasztni=kb 2200 Kg 725 TDS=150 LE Kiló/lóerő arány:14,6.Ez azt jelenti hogy minden egyes pacira jut 14,6 kiló.Ezt jó érezni akkor amikor leesik az első hó és mivel váratlanul jött nyárigumival hóban kaparós csúszkálóst játszunk.Emberünk felhagyott a bajor csodával.Egy kicsit feljebb ment egészen Stuttgartig.De mivel C-t nem vesz ami szerintem jobb megoldás lenne vagy az 5-ös BMW,neki annál komolyab kell:E Merga.De újra nem futja hát akkor a régi töklámpás.Eléggé tartja az árát E220D a leggyakoribb a többi egy olajtemető.Taxi nem kell.Nem hinné senki hogy az az autó 2040 Kg.És pláne nem hinné hogy 96 ló nyerít a motorházfedő alatt.Ez még a BM-nél is lassabb.Emberünknek elmagyarázzuk elszomorodik hogy ebből nem lesz német presztízsmárka.Akkor legalább legyen új az autó.Mit mondunk neki?Spark,Swift,Clio,Ignis,Punto,Corsa???
Swift,Ignis=jó vétel mire lejár a részlet nem ér majd sokat.Nehéz lesz eladni.De a szalon beveszi és ad helyette egy most vadiúj Suzukit részletre amivel ugyanígy járunk.És így megy a körforgás.Viszont kis fürge autó keveset fogyaszt,szép meg minden.
Spart=meg eléggé Matiz.
Punto= egy nagyon szép olasz dizájnnal ellátott elérhető városi autó.Annyira nem fogyaszt és jól megy.Csak minőségben nem áll az élen.
Opel Corsa=nagyon szép autó,pörgős jó kis motorral szintés nem nagy fogyaztás,valamennyire azért német igényesség.Én azt mondom az emberünknek C'Mon!!!
Clio(éppen hogy beesik az új de inkább a régi 2005-ösről lesz szó)=szép francia autó,de a franciák csigát esznek.ennyi az érvem az emberünknek.(amúgy nagyon jó kis vétel lenne)
Szerintem ahoz hogy az ember a jövőbe tervezzen nézze meg a multat autóvásárlás szempontjából:A régi Suzuki a legolcsóbb utána jön a Punto,egyidős mégis drágább a Corsa és sokkal fiatalabb de nem sokkal drágább egy Clio vagy egy Matiz.

Következtetés a Corsa tartja az árát és még a részlet lejárta után is eladható lesz.Ez az első amit megnézünk.
De most a teljesítményről, ami a kérdés mert kicsit eltértünk a tárgytól
Corsa:13,3Kg/LE
Punto:Benzin:16,3Kg/LE Dízel:14 Kg/LE
Spark:14,9 Kg/LE
Clio:benzin:13,6 Kg/LE dízel:13,4Kg/LE
Swift:1,3:10,7 Kg/LE ezeröcsi:9,6
Ignis:nagyából ugyanez.

Erőben abszolút Suzuki uralom de azt kell hogy mondjam hogy a Corsa nem maradt el sokkal viszont a német motor az német motor(nyomaték)a japán meg japán és nem romlik el soha.Ezért emberünknek az Új Corsát és a Suzuki Swiftet(Ignis már kifutó modell) mondanám mert jól megy a 90,90 vagy 102 (1.5) Lójával szinte mindenhol megállja a helyét.

auto6 · http://www.eletem.freewebblog.hu 2006.11.16. 16:43:07

A fele árat kifizetnép...(Persze ha lenne rá elég cash-em!!!!)

fiktív lajos 2006.11.16. 17:24:49

Fiat500-ban mindenki szexi, a TopGear szerint is.

rognork 2006.11.16. 18:04:02

nem fog fájni...

Balogh László 2006.11.16. 18:37:32

Én a politikusokat győzném meg, hogy szénné tuningolt (régi fajta) Suzuki Swiftekkel járjanak. Ha autót is olyan jól vezetnek, mint országot, máris nyert ügyünk van. És sikerrel leselejteztünk 386 elavult Suzukit.

Balogh László 2006.11.16. 18:42:20

Világos, hogy ha átülsz ebbe a kisebb autóba, egy év alatt nem fogsz annyi nőt összeszedni, mint az A8-assal 5 perc alatt. Viszont ha megteszed nekem ezt a szívességet én ingyen Brad Pitt-té operállak.

ADF9UY 2006.11.16. 23:43:35

Jobban megéri, hiszen a nő a Lóerő/fogyasztás viszony. Ennek szignifikáns következménye az álltalad tapasztalható megnövekedett autózási élmény, valamint a gazdasági következményekből fakadó előny.
Ha vesszük lóerő-fogyasztás függvény körintegrálját és alkalmazzuk a Gauss-Ostogradskij tételt ...

ADF9UY 2006.11.16. 23:46:06

Jobban megéri, hiszen a nő a Lóerő/fogyasztás viszony. Ennek szignifikáns következménye az álltalad tapasztalható megnövekedett autózási élmény, valamint a gazdasági következményekből fakadó előny.
Ha vesszük lóerő-fogyasztás függvény körintegrálját és alkalmazzuk a Gauss-Ostogradskij tételt ...

Dusza Mate 2006.11.16. 23:59:50

Vegyel egy Polskit 50 ezerert.Annak kicsi a sulya.Plusz 300 ezerbol csinalsz belole autot. Lesz maximum 700 kg,meg takolsz bele nagy motort.Asszony es Te me belefersz.Es mentek. Vagy vegyel trabantot.Nem rozsdal,a villam se csap bele,es ha gyorsan mesz,meg fel is szall.A benzin meghat olcsobb,mint a kerozin.:-))

drogery 2006.11.17. 12:04:12

Te figyelj, vegyél már kis, hatékony, keveset fogyasztó, olcsó, kisautót, esetleg Cliot. Kapsz tőlem egy ajándék Renault kulcstartót! Na az Alonsonak is olyan van! ;) Meg kapsz ajándék kilcstartót tőlem, megéri...izé van hozzá ajándék kulcstartó is, tőlem. A Ferrari Enzo is könnyű autó, aztán "mikirály", neked is könnyű kocsi kell, meg van hozzá ajándék kulcstartó is, tőlem neked, ajáándékba! ;)

Enzo 2006.11.17. 12:18:29

-Autóvásárlásnál,vidd el anyukádat/mamádat,válassz egy olyan kocsit,hogyha beleül az anyukád/mamád az anyósülésre kisimulnak a ráncok az arcán és imátkozni kezd az első gázadásra,mert akkor az az autó könnyű és gyors.

Ja és legyen ez a mottód :,,Akkor mész gyorsan,ha a kormány két kézzel fogod" :D

Gergely Gábor 2006.11.17. 16:04:33

Ezzel akarsz példát mutatni a gyerekeidnek??

...Dáwid... 2006.11.19. 19:22:38

Hát tod Józsikám jó autó az a wartburg tudom én, de azzal még te sem tudsz mit csinálni hogy a beleöntött anyag felét a kipufogón keresztül ki is toja magából, "természetesen" folyékony halmazállapotban. Azzal sem lenne nagy baj hogy hangos,hát istenem a BMW M3 GTR is az, de azzal hogy energiájának 80 százalékát a hangjára fordítja és csak a maradék 20 százalékkal megy, azzal már van némi gond. Ideje lenne már cserélni Józsikám. Arról nem is beszélve hogy ha azt mondanád nekem hogy meggyőztelek akkor lényegesen nagyobb eséllyel indulnék egy ilyen hozzászólásos nyerős izén az internyeten. Tudóód a totálkárpontyhun. Ottan van egy illyen.

Snike 2006.11.20. 00:44:47

Eltöröm a karod és bedugom a seggedbe, ha nem ülsz hatékonyabb autóba!

Krisz 2006.11.20. 16:31:02

Ülj hatékony autóba! Kicsi, pörgős, olyan mint a foxterrier, ha gumiabdát dobsz neki. Keveset eszik, gyorsul, lassul. Gázadáskor a 16V(oltos) 1.2-es kitöri a nyakad, mert ugye könnyű a kasztni... Városi környezetben idéális, 0-ról 20-ra a dugóban 1 mp alatt gyorsul! Jobb, mint egy sportmotor. Szóval mindent a spórolás, meg a FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS jegyében! Csak arra vigyázz, hogy ne karambolozz. Ha esetleg velem találkoznál, kb. annyit éreznék, hogy "hmmm... új kátyú keletkezett az úton, ez tegnap még nem volt itt..." Mikor megérkeznék, akkor venném csak észre, hogy te voltál az... mindegy, elő a jégvakarót, nem kell a plusz súly. Viszont a fényezést megkarcoltad! Ja, hogy már nincs lábad? Bocs, talán karcosan is elközlekedik a 126-os 300SD Merci. Ja, és csak 9 lityit eszik gázolajból...

>>>>Peti 2006.11.20. 19:46:06

Én egy aránylag könnyű autót hajtok (opel kadett). 1.3as moci megy akár 160-170 is és átlagos fogyasztása általában 7liter alatt marad városban tisztán országúton is 6 liter alatt eszik (120-as utazónaál is) emellett jól fordul jó úttartása van. haverom nehezebb euró akárhanyas suzuki lianája gyorsulásban sem sokkal jobb tény hogy jobb de nem sokkal pedig az 1.6as 16szelepes gép ja meg neki bőven 8 liter felett eszik...
szal könnyű régi autó olcsó vs. új nehéz csilivili drága(mondjuk én meghalhatok egy árokbaeséstől haverom meg falnak is mehet vele)
itt az érv.

ui: mikor tesztelitek a suzuki lianát (amúgy nem rossz gép az csak ár érték arányba a kadett jobb)

bgy 2006.11.21. 15:31:00

Nem akarom meggyőzni. Mert kisautó, kis biztonság.