“A lényeg, hölgyeim és uraim, hogy a mohóság, jobb szó híján, jó dolog.”
Gordon Gekko
Gazdánk a
totalcar.hu
h i r d e t é s
Státusz: játékban

2006.11.23. 10:21 Orosz Péter

Letaglózó, fölényes innováció: Mazda MX-5 sapka

Címkék: mazda

Lubavicsi hászidokkal vettem egyszer részt egy ünnepi vacsorán sábeszkor. A hangulat fergeteges volt, fiatal, nagy szakállú jesivabóherek énekeltek az ételektől roskadó, hosszú asztal mentén. Én meg, én meg csak ültem az asztal egyik végén karót nyelten, óvatos villamozdulatokkal valami szimbolikus kaját csipegetve. Attól féltem ugyanis, hogy leesik a fejemről a sebtiben odanyomott kipa, rá az asztalra, és a plafonon majd megjelenik valami ószövetségi próféta és lesújt egy villámmal.

Végül a fejemen maradt.

Mazda MX-5 sapka csíptetővel. Fotó: Fenyő Balázs

De mennyivel nyugodtabban költhettem volna el ezt a szigorúan kóser vacsorát, ha ekkorra szembetalálkozom ezzel a csodálatos innovációval, a sapkát a gallérhoz csíptető madzaggal. Ezt az MX-5 sapkát természetesen felszerelték vele, hiszen a japán vállalatok nem hagynak elvarratlan szálakat termékeiken. Ha megnyeri, nyugodt eleganciával kabriózhat akármekkora szélben, és utána magabiztosan eshet be a zsinagógába este.

A kérdés

Bár a kabriók csodás szerkezetek és közelebb hozzák a világot, széllel és virágillattal, készítésük áldozatokkal jár: a tető elvesztése súlyosan csorbítja a karosszéria merevségét. Így aztán meg kell erősíteni őket oldalt meg alul, ami súlytöbbletet okoz, a súlytöbblet pedig ugye a Sátán eszköze a világ elpusztítására. Van-e olyan kabrió, ami nem nehezebb a kupénál, amiből készült, és ugyanolyan merev? És ha nincs: hogy készítene ilyet?

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://hiena.blog.hu/api/trackback/id/tr2418425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

omm 2006.11.23. 10:36:16

A Salamoni válasz egyértelműen a kupé-kabrió lenne, hiszen az biztosan nem nehezebb, viszont nyeklik-nyaklik.
Kupéból készült kabrió, ami ugyanolyan merev és nem nehezebb szerintem csak egy van: a Zonda, de bárcsak tévednék. (és dobálózzunk a rad-okkal)
A legjobb módszer a kabrióból kupé készítés, ami nem megy a merevség rovására, és talán a súlytöblet sem olyan nagy, lásd MX5.
Hasonló sapkát nyertem tavaly a Hiéna jóvoltából, úgyhogy a ezen rébusz megfejtésében csak a téma miatt veszek részt, ami tényleg érdekes.

Novi 2006.11.23. 14:05:03

A Lamborghini Murciélagoról emlékeim szerint ezt állította a tesztben Hamster, ha jól emlékszem azt mondta "a mérnökök megtalálták a kabriók bölcsek kövét"
Aztán lehet, hogy nem :)

Bedő István 2006.11.23. 15:00:25

Sziasztok! Szerintem van!:) DODGE SRT10

Enzo 2006.11.23. 15:11:31

Például a BMW E46-os M3as Coupéja 1570 Kg és ugyanennyi a Cabrio is mert ez versenygép és fontos a stabilitás.Vagy az F355 GTS és Spydernek is azonos a súlya 1450 Kg.Legalábbis az adatok szerint amit én találtam.Tehát ebből megállapítható,hogy a sportkocsik és azoknak Cabrió változatai térnek el legkevésbé súly szerint(Modena és Modena Spyder csak 60 kilóval nehezebb,habár ez egy Ferrarinél már sok pl. kanyarban.Én ha Cabriót kéne csinálnom súlyra pedig ügyelnem kell akkor megvastagítanám a küszöböt így megvan a tartás de még elcsavarodhat ezért teleraknám toronymerevítővel.Hátulra egy gyári szárnyat tennék vagy elektromosat vagy normát(persze drága felárként számítanám,ha a vevőnek drága az élete kifizeti :D).És megpróbálnám úgy csinálni hogy első-hátsó sárvédő műanyag.Ajtók,motorháztető alumínium,tető targatetős.

Krisipisi 2006.11.23. 15:41:54

Sosem értem meg azon embereket, akik kabriót vesznek. Vegyünk inkább oldalkocsis Ural motort! Árban nem sok, emberek ugyanúgy megbámulják, mint egy Ferrarit, van egyénisége, és a világot még közelebb hozza. És akkor még az életérzésről nem is beszéltünk...

ThomaS 2006.11.23. 16:19:21

Van bizony, például itt a Smart ForTwo Coupé/Cabrio páros, 990 kg mindkettő. :) Jó, ezek tényleg nem minősülnek sem vérbeli kabriónak, sem kupénak... Akkor viszont csináljuk "fordítva", mint pl. az MX-5 esetében, előbb kabrió, utána alkossunk belőle kupét. Kit érdekel, ha Ádám nehezebb Évánál? Egyébként meg nemis, mert az MX-5 Softtop pontosan ugyanúgy 1355 kg, mint a Roadster-Coupé...
De redben, még ebben is trükk van, összecsukható keménytető. Akkor viszont nézzük a BMW-t, Münchenben tényleg nagyon tudnak valamit. A Z4 Roadster 1385 kg, míg a Coupé 1395. És mégvalami, ha már a merevség is szóba kerül: Z4M Roadster 1410 kg, Z4M Coupé 1495 kg... Ezeknél úgyhiszem nem a szilárdásgtan szab határt a mókáknak...

auto6 · http://www.eletem.freewebblog.hu 2006.11.23. 16:35:08

Szerintem nincs és nem is lehet csinálni, mert ha lehetne, az okos kis japán mérnökök már sok-százezres darabszámban gyártanák és adnák el!!!!!
(Mint az MX-5-öst!!!)

Serény András 2006.11.23. 16:43:04

Szerintem van több is: Smart For Two, BMW Z4, Mercedes CLK


Üdvözlettel: Serény András

ember · http://azember01.atw.hu 2006.11.23. 17:57:33

talán a Baur kabrók, amik bmwből készülnek? ez csak tipp volt.. azért is gondoltam mert a Baur kabrióknál az ajtókeret megmarad, ez a legjobban az e36os baur kabriónál látható, ahol a 4ajtós bmw tetejének közepét kivágták a hátsó szélvédővel együtt, a c oszlop megmaradt és zsiráftető szerű vászontetőt kéeszítettek.

Farkas Árpád · http://www.frt.freeblog.hu 2006.11.23. 19:03:43

A CC-k. :-) Egyszerre cupé és cabrió. Súlykülönbség nélkül...

paradicsomsal 2006.11.23. 19:24:43

Minek ez a sok hülye kérdés, adjátok már nekem az ajándékot!:) Nem akarok kabriókról elmélkedni novemberben és főleg nem fogok kabriót építeni egy sapkáért, inkább dollármilliókért építek egy autógyárnak és akkor több sapkám lesz, mint nektek!!:D

horcsica 2006.11.23. 21:37:30

A K-1 Attack nagyon merev csővázra épül, tehát a merevséggel nincs gond. A kupéhoz képest nincs súlytöbblet, hiszen ebből csak keménytetővel léphetünk "kupé állásba". Így a "kupé" még nehezebb is a kabriónál! Igaz, hogy 900 kg ...

rognork 2006.11.24. 07:14:00

kéremtisztelettel.

fogalmam nincs, hogy van-e ilyen gép.
a tc híranyagát meg nem fogom végigböngészni.
én így csinálnám:
végy titánt, könnyű és merev.
végy kevlárt, könnyű és erős.
végy műgyantát, magnéziumot.
csinálj autót, aztán sírjál, hogy a k ruszkik már megint felnyomták a titán árát...

Béla 2006.11.24. 09:41:47

Az összes kupékabriónál megegyezik a kupé és a kabrió változat súlya, hiszen ugyanaz az autó. E miatt a kabrió csukott állapotában ugyanolyan merev mint a kupé ill. a kupé nyitott állapotában hasonlóképp ugyanolyan merev mint a kabrió.

Pálinkás László 2006.11.24. 09:57:27

Lamborghini Murciélago, és a belőle készült roadster. Mindkettő 1665 Kg, ugyanolyan merev, és stabil. Ha jó tudom, nem csak egyszerűen levágták a tetőt, hanem szinte előről kezdték a kabrió tervezését, aholis a fő szempontok között volt a súly, és a merevség.

www.lamborghini.com/2006/lamboSitenormal.asp?lang=eng

levomesur 2006.11.24. 11:35:33

Mindenképp nehezebb lesz a kabrió, sokkal több cucc kell a küszöbbe, mint ami tetőben van, nehezebb kialakítani a merev doboz-szerkezetet csak a karosszéria aljában futtatva, mint egészében. cseles megoldásként a nagy táblalemezes ajtókat motorháztetőt és egyéb karosszériaelemeket lecserélhetjük drága pénzen vásárolt műanyag idomokra. Vagy vegyünk targát, az nyitott is, merev is.

Fox 2006.11.24. 13:48:16

sapinál maradva pölö a Mazda MX-5 Cabrio :P

vela 2006.11.24. 15:25:24

Más nevet kell adni neki.

Mazda VX-5

'V'elore'X'-5

JJ 2006.11.24. 17:20:21

Mivel a csavarodást, valamint a morgós és füstölős végének fölhajlását valahogy kordában kell tartani, ezért az erősítések sajnos elkerülhetetlenek... Láttam egy példát minden idők egyetlen hazai Zöldtrabant mágusától: hajlítgass drótból kockát (értsd alváz ABC stb oszlopok, tető), majd vágdosd el a megfelelő éleket, az oszlopokat és simán összegyűrődik az addig stabil forma. Tehát erősítés kell, nem vitás. De akkor miből, hogyan? Hozzáadott anyag=súlytöbblet. Akkor faragjunk beőle! Mondjuk lehetne könnyebb anyagokból a kaszni, drága kevlár, olcsóbb üvegszál, tré műanyag. Rácz Tomi tollaival ékeskedve pl. egyszerűen kihagyni a hátsó üléseket, kárpitokat, öveket, stb. A CC majomkodás helyett vászontető, vagy pl az S2000-re lehetett külön keménytetőt venni, bár esőérzékennyé válik a dolog, ha kihagyunk minden mobil tetőszerkezetet.
További okos félmegoldás, csináljuk eleve tök nehézre a kupét, majd a kabrióból hagyjuk ki a sínvasat és kész az ugyan olyan súlyú nyitott csoda.

Bana Krisztián 2006.11.25. 20:59:25

Hát az Mx 5 az mivel nem igazán van kupéja csak keménytetős változata! De az is nehezebb 16 kilóval(ha jól emléxem). Ha én csinálnék iylen roedstert akkor a karosszéria elemekből venném vissza azt a sülyt amit a merevítés ellopott(szénszál stb) valamint kidobnám az utasülést hogy más en ülhessen be magyarul kevesebb legyen a plusszsúly!

vesp 2006.11.26. 11:51:48

Egyszerűen. Nem önhordó kasztnival kellene építeni, hanem alváz+felépítmény változatot. Alváz adná a merevséget, felépítmény meg lehetne kabriótól kezdve kupéig bármi, jelentős súlykülönbség nélkül. Rz alapján elképzelhető, hogy az autózás őskörából létezik ilyen jármű.

g.za 2006.11.27. 07:33:00

Van ilyen, gokartnak hívják.

DoctorGonZo 2006.11.27. 15:37:22

Sok, sok aluminniummal, mindeféle kevlárokkal, megy ilyenekkel helyetesíteném az idomokat, meg amit lehet. A véhén még könnyebb lennék a kupémnál is. Bezony

anselmovics titusz · http://smartsector.hu 2006.11.27. 18:48:38

Igen akad:

Lotus Exiage coupe:
Vehicle mass - unladen 875 kg ( no options )

Lotus Elise cabrio:
Vehicle mass - unladen 860 kg ( no options )

HFT 2006.11.27. 20:47:43

Lambo Gallardo Spyder

tpapa 2006.11.28. 10:42:59

Válaszok:
1, Gyakorlatilag nincs.
2, Előbb legyártom a jó, merev kabriót, eladom sok példányban. Aztán elcse... elkú... elkészítem a kupé változatát épp olyanra, hogy ne legyen sokkal merevebb. :oP
Ui.: Jé, hát nem valami hasonló történt az MX5-ös zárható keménytetős változata kapcsán is? És ez pont egy Mazdás sapi. Ennyit az összeesküvés-elméletekről. :o)
(Ettől az első válasz még érvényben marad, mert itt a kupé alapja a nyitott roadster és nem fordítva.) ;o)

Szasza 2006.11.28. 16:06:35

Hát hogy ne lenne. Több is. És pont ugyanakkora a súlya a kabriónak, mint a kupénak. :) Például Peugeot 206 CC, Nissn Micra CC, Opel Tigra CC. Több most hirtelen nem jut eszembe.